Halong bay (29 en 30 dec) - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Halong bay (29 en 30 dec) - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Halong bay (29 en 30 dec)

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

30 December 2016 | Vietnam, Hạ Long

Halong Bay (Do 29 december)
Gisteravond hebben we nog een Hanoi biertje bij de buurman -op de stoep van een kruispunt- gedronken als afscheid van deze bijzondere stad. Weer vroeg ontbijten en in een minibus richting Halong Bay. De gids Alex reist mee met de 'overnight group', dat zijn Katia en Ben uit de States en wij. We stappen rond 13:00uur op de Phoenix cruiser 2, bezetten hut 301, gebruiken een lunch en varen de baai in. Ben en Katia zijn jonge Amerikanen, uit San Francisco, die al veel hebben gereist. Ook een grote groep Russen op onze boot. Ben zegt zich ongemakkelijk te voelen nu Amerika voor Trump heeft gekozen;"jullie zullen ons nu wel rare lui vinden". Maar zij vormen prima gezelschap voor ons. Vanaf het dek kunnen we van de zon, de omgeving en de rotsformaties genieten. Rond 15:00uur kayakken we naar de Pelican grot en weer terug. Niet omgegaan maar natuurlijk wel een natte kont. Leuke actieve onderbreking. Vervolgens worden we met een bootje naar een beach gebracht en klimmen we 427 treden naar het uitkijkpunt voor mooie plaatjes van de zonsondergang (het wordt hier snel en vroeg donker). Lekker seafood dinner en vroeg slapen. Super dag!

Halong Bay (Vrij 30 december)
Om 6.45uur ontbijten we vlot om daarna met een bootje naar de Surprise grot af te varen. Inderdaad een prachtige grot waar je met enige fantasie verschillende dier- en mensvormen kan zien. Indrukwekkend mooi en groot. We varen onder een lekker zonnetje rustig terug naar de haven. Ondertussen krijgen we op de boot nog een lesje spin rolls maken, soort kleine loempia's. We eten die bij de lunch met nog vele lekkere hapjes. Het eten is te lekker, maar dat zullen de Vietnamgangers onder jullie kunnen beamen. Om 12 uur zijn we weer aan land en brengt de privechauffeur ons naar Ninh Binh, een rit van bijna 4 uur. We zien een ongeluk op de weg (scooter contra vrachtauto), maar het verkeer gaat door. We zullen 3 nachten in een zeer ruime hotelkamer in Ninh Binh blijven, en dat voelt goed. Even de stad in met een plattegrond. Al snel dwalen we in een enorme grote overdekte markthal. Er wordt hier van alles verkocht, volop leven. Een door Lonely Planet aanbevolen restaurant (familiebedrijf) opgezocht, dat ook nog eens naast ons hotel ligt. Super lekker gegeten en vriendelijke familie. Een internationale groep van klanten, heel leuk. Morgen gaan we misschien nog een keer. Maar nu, 22:30u, gaat het licht uit.
Oh ja, alle lezers een fijne oudjaarsdag gewenst. Wij liggen 6 uur op jullie voor en zitten eerder in het nieuwe jaar. Maar eerst 31 december nog.

• 30 December 2016 - 17:00

Rob Triemstra:

Hoi Ad en Anja, leuk om te lezen! Erg bijzonder. Genieten! Gr rob

• 30 December 2016 - 17:21

Elly:

Wat een avontuur. Tegelijk klinkt het alsof jullie je draai al gevonden hebben. Fijne laatste dag in 2016 gewenst, Groet Elly

• 31 December 2016 - 13:54

Maria:

Mooie verhalen, leuk om te lezen! Voor jullie een bijzondere jaarwisseling gewenst, ik ben benieuwd hoe dat daar gaat :)

• 31 December 2016 - 14:54

Felice:

Fijne jaarwisseling in Vietnam gewenst en voor 2017 een hele mooie start in een prachtige omgeving!
    Liefs, Koos&Felice