5 januari in Hue - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu 5 januari in Hue - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

5 januari in Hue

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

05 Januari 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Op gehuurde pro-bikes (Giant atx-8600 of zo iets) gaan we richting zee. Fietsen hier en daar vast in doodlopende straatjes en grote plassen, maar we zijn wel echt in agrarische gebieden. We crossen overal doorheen :). Deze omgeving heeft een natte periode achter de rug, vandaar. Al na 10km begint iedereen 'Hello, how are you' te roepen. Hoe verder weg, hoe erger dat wordt. We zijn een bezienswaardigheid, maar zien zelf ook bijzondere dingen. Op de rijstvelden wordt hard gewerkt. Zwaar werk in de kleigrond/modder, zowel met de schop als met de tractor (foto). We passeren een vissersdorp (foto), en na 20km fietsen we op een smalle landstrook voor de zee. Het strandleven ligt nu stil, wel vissersboten (maatje roeiboot) op zee (foto). Huizen langs de weg en verder heel, heel veel tempels (foto). We drinken Vietnamese thee, met veel ingredienten. Wat er precies inzat weten we niet, want ze spreken geen woordje engels, laat staan Nederlands. We zijn heen over de zuidoever van de Perfume rivier gefietst en gaan langs de noordkant terug. We zien veel van het buitenleven en de rijstvelden, die hier en daar al voorzichtig opkomen. Een bijzondere tocht, die pas laat in de middag eindigt. Onderweg nog een broodje porc, pig of chicken (ze konden het ons niet uitleggen) maar wel effe lekker. Van de landelijke rust zo weer de hectiek van de stad in. Bij het douchen blijkt dat zelfs enkele uurtjes zon hier voor een flinke kleur zorgt. Weer lekker gegeten bij de buurvrouw "Family home"! kan niet beter toch?

• 05 Januari 2017 - 18:46

Jet:

HELLOOO HOW ARE YOOU???
    Heerlijke reisverslagen jongelui! Niet teveel van die thee drinken, word je nog kleiner van (mam). X

• 06 Januari 2017 - 09:50

Elly:

Wat is die Hollandse fietsmanier toch een mooie manier om het land te beleven. Veel plezier samen!

• 06 Januari 2017 - 09:57

Kees En Hanneke :

Leuk om alle verhalen te lezen en de foto's te bewonderen. Mooie reis zo te zien!

• 06 Januari 2017 - 12:54

Juud:

We zullen je vanmiddag missen op de BMS-borrel! Inderdaad een heuse bezienswaardigheid die hier siert in afwezigheid! Veel plezier nog!!! Juud

• 08 Januari 2017 - 14:30

Felice:

Lekker actief bezig, Anja en Ad en ook nog aandacht voor de inwendige mens: Top, zo'n buurvrouw!
    Heel veel plezier samen!
    Liefs, Koos & Felice