Hoi An dag 3, 8 januari - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Hoi An dag 3, 8 januari - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Hoi An dag 3, 8 januari

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

08 Januari 2017 | Vietnam, Hoi An

Vannacht wat lekkage, water druppelde op het bed. Na onze melding hoorden we even later dakpannen schuiven op het dak. Alles wordt hier gefixed. Het is voor ons soort mensen van een georganiseerd leven, verbazingwekkend dat alles werkt. Het electriciteitsnet is een kluwen van draden die her en der worden afgetapt. Je ziet er mensen aan werken, dus er zal wel enig systeem inzitten. Net als het verkeer. Een bijna vloeibare stroom van fietsen, brommers, bussen, auto's, wandelaars die door de straten gaat.
Deze ochtend is Anja professioneel gemasseerd. Daarna in een broeierige warmte de verkeersvrije oude stad in. Museum, vismarkt, tempel, Japanse brug en shops bezocht. Allebei een geluksmunt aangeschaft (Anja een haan (big heart) en Ad een monkey (intelligent). Om je nek of in je portemonnee dragen. Ja, het leven gaat voor ons een stuk makkelijker worden. Fietsen gepakt en in het wilde weg gaan fietsen. Belanden bij een prachtige Pagode, waar we uiteraard met wierook op de knieen gaan. Dit alles begeleid door een jonge Vietnamees die weinig tot geen Engels spreekt. Wel houdt hij goed de portemonnee van Ad in de gaten en geeft aan het einde aan dat hij nu money krijgt. Fietsen weer verder door een drukke markt. Zien veel bussen dus er zal wel wat in de buurt te zien zijn. Treffen tot onze verrassing een terracotta museum. Heel mooi en ook leuk, moderne kunst met oudheidkundige vondsten. In de tuin onder andere een Wereld-Madurodam in terracotta. Verderop ligt het terracottadorp, maar daar komen we niet meer aan toe. We zijn nl. uitgenodigd door de hoteldame om te komen eten. Bij terugkomst schuiven we aan een lange tafel, om samen met alle gasten te eten. Toch nogal wat Nederlanders, ouder stel, jonge docente (Inholland Delft) en Dirk, ook 4 Australiers en 2 meiden uit Ijsland. Leuke combi en genoeg gespreksstof. Verslag maken en tas klaarmaken voor morgen. Dan gaan we op fietstoer naar visserseiland, koken bij Mr Cu, en nog meer.