Naar Mui ne (14jan) - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Naar Mui ne (14jan) - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Naar Mui ne (14jan)

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

14 Januari 2017 | Vietnam, Mui Ne

We bezoeken een waterval op het bungalowpark, ontbijten en gaan met Tan en Tin verder op de motor naar Mui ne. Onderweg weer heel wat stops en verhalen op bijzondere punten. Drakonfruit, cashewnoten, nomadenvolk, vergezichten, houtsnijkunst en vele thee- en koffieplantages. De rit door de bergen is geweldig en ook qua natuur indrukwekkend. Easyriders rijden vooral in de highlands, tussen Dalat, Na Trang en Mui ne. We zien onderweg geen toerist. Dat is al bijzonder. We zijn enige tijd bij het nomadenvolk. Dit volk dat jaren terug nog door de jungle trok, krijgt van overheidswege onderwijs, huizen en grond. Bizar is dat ze naast de stenen huizen weer Bamboe huizen bouwen en daar in wonen. Ze willen geen hulp, maar doen alles zelf op traditionele wijze: met armoe als gevolg. Pas een km voor onze bestemming zien we weer toeristen, dit keer vooral Russen. We nemen afscheid van Tan en Tin. Mui ne beach is eigenlijk een hele lange kuststrook. We lopen 2 uur over de weg zonder veel verandering te zien; alleen hotels, shops en restaurants en daartussen nog wat vissers. Morgen fietsen huren en wat verder weg. De drie dagen met de Easyriders Tan en Tin waren een mooie ervaring. Zij hebben ons het echte Vietnam laten zien. Dat wilden we met deze tour en dat is gelukt. Voor degenen die zo'n trip willen maken, hebben we goede contactgegevens. Ha ha. Marise?

• 15 Januari 2017 - 23:17

Joke:

Zo,n rit met Eastriver hebben Jaan en ik ook ooit gemaakt. Minder spectaculair dan jullie.
    Leuke foto , de fietser of , brommer , met de bloemen. Ik zag toen, 2001, achter op een brommer tig zakjes water met n goudvis erin opgestapeld!! Heel inventief!

• 16 Januari 2017 - 18:08

Felice: