van Saigon naar de Mekongdelta 19 jan. - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu van Saigon naar de Mekongdelta 19 jan. - Reisverslag uit Cái Bè, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

van Saigon naar de Mekongdelta 19 jan.

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

19 Januari 2017 | Vietnam, Cái Bè

Mekong delta dag 1 (19jan)
Na ontbijt op verdieping 9, met uitzicht op Saigon, op weg naar Cai Be in de Mekong delta. Na 2 uur bereiken we het delta gebied, eerst kleine stromen en dan de rivier zelf. Met een boot naar ons luxe resort 'Mekong ecolodge'. Na de hektiek van Saigon een heerlijk rustig groen park. We krijgen een zeer uitgebreide lunch (w.o. een rechtopstaande vis) gaan even relaxen en dan op de fiets door de omgeving. Qua, onze begeleider, laat jackfruit, de lokale tempel en het watersysteem zien. We fietsen over smalle weggetjes tussen de palmbomen. Ook even langs de bbq meester van het dorp; had net een varken geroosterd! We bezoeken daarna een primary school voor kinderen van 6-10 jaar. Een groep krijgt buiten gymles en Anja doet mee met touwtje springen. Levert veel high fives op! We praten wat met de leraren en de kinderen en gaan, na veel bye bye, verder. De Pagoda die we bezoeken is net een jaar oud. Via een trap in het grote Lady Buddha-beeld kunnen we door de handen van de Lady over de omgeving kijken. We koelen af in het zwembad en vervolgens (Anja) naar de cooking class. Resultaat van de class is ons diner voor vanavond. Ook hier weer veel meer personeel dan gasten; we worden dus op onze wenken bediend. Vanavond slapen we onder de klamboe.

• 19 Januari 2017 - 18:59

Daan:

Ahh mam, mis je de basisschool toch al een beetje ;)
    Geniet nog lekker van jullie luxe leventje en het warme weer!

Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen en foto's.