Siem Reap dag 3 (25jan) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Siem Reap dag 3 (25jan) - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Siem Reap dag 3 (25jan)

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

25 Januari 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

4:15u de wekker, 4:45u met 'take away breakfast' op de fiets. We hebben geen licht op onze fietsen en moeten door een pikdonker bos. Aan de kant van de weg (voelen met de voeten) wachten tot een tuctuc langskomt, dan zolang mogelijk aanhaken en weer wachten op de volgende tuctuc. Zo komen we bij de Ankor Wat tempel waar we aansluiten in een stroom mensen. Op een gegeven moment stopt en verspreidt de stroom mensen, en dan wachten. Van lieverlee zien we de contouren van Angkor Wat verschijnen en dan in het ochtendlicht steeds meer zichtbaar worden. Alles en iedereen maakt foto's met tablet, camera of mobiel. Ook wij. Zo staan we 2 uur te kijken. Wel mooi (foto). Als het licht is, zien we pas waar we staan, en de menigte om ons heen. Leuk avontuur. Angkor Wat met de vijf torens is een geweldig bouwwerk. We dwalen een tijd rond in verbazing dat dit 1000 jaar geleden is neergezet. Onze eerste dip werken we om 9:00u weg met black coffee. We bezoeken vervolgens nog 5 tempels, daartussen maken we de nodige km's. Het is mooi weer; warm maar goed om te fietsen. De volgende dipjes (gevolg van vroege start + 34graden) vangen we op met cola, ice tea/coffee en liters water. 17:00u gaan we, na een mooie dag met bijzondere tempels, Angkor stad uit en terug naar Siem Reap. Wat boodschapjes in onze buurtsuper en dan bier, een lekkere douche en wat eten. We gaan zo inchecken voor het eerste deel van de vliegreis (Seoul), koffers/rugzakken ordenen, afspraken maken met hotel voor morgen. We worden dan 21.30u opgehaald voor het vliegveld maar moeten wel voor 12:00u uitchecken. Morgen nog een dagje fietsen en dan begint de terugreis.

• 26 Januari 2017 - 08:12

Marise :

Lieve Anja en Ad,

Wat jammer dat het er alweer bijna opzit. Met welke verslagen moet ik nu mijn werkdag starten onder het genot van een kopje?!!
    Ik heb nog wel een paar andere landen die ook heel mooi en indrukwekkend zijn voor jullie in de aanbieding, hahah!

Hele goede terugreis! X

• 26 Januari 2017 - 11:18

Elly:

Anja zingt in het vliegtuig..

Hij leve hoog( Haha)

En
    Lang zal hij leven...
    2 violen.....

Een goede terugreis,
    Ik zie nu al uit naar een ontmoeting met foto' s en verhalen.

Liefs Elly