Hanoi(s) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Hanoi(s) - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Hanoi(s)

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

25 December 2016 | Vietnam, Hanoi

Oke, eerste reisverslag uit een broeierig Hanoi (23gr). Op de kamer geen, maar in de hotel-lobby wel voldoende internet. Daar gaan we.
Vrijdag (23dec) 21:20u de Nederlandse lucht in, zaterdag 23:30u in een Vietnamees hotel. Gelijk de oversteekproef gedaan om koud bier te halen. Verkeer is een gekkenhuis. Oversteken is gewoon starten en in rustig tempo tussen toeterende brommers en auto's de overkant zien te halen. Vooral niet teruglopen!
Vandaag rondgelopen in het oude deel van Hanoi. Veel tijd doorgebracht rond het Kiemmeer, dat in het weekend verkeervrij is. Veel wandelende vietnameesjes en enkele toeristen. Vietnamese kinderen willen engels leren en spreken je aan. Juf Anja gaat dan helemaal los (zie foto). De grootste bezienswaardigheid in Hanoi is de straat. Daar gebeurt van alles. Op de straat chaotisch verkeer en op de stoep zitten, drinken, eten groepen Vietnamezen op kleine plastic krukjes met elkaar. We zijn nog niet aangeschoven (vergt oefening), maar dat gaat nog wel gebeuren. Morgenochtend om 7:00u rijdt de bus voor. We gaan 2 dagen naar Mai Chau. Als er voldoende internet is horen jullie van ons.

• 25 December 2016 - 16:24

Koen:

Leuk! Veel plezier in Mai Chau.

• 03 Januari 2017 - 15:34

Joke :

Ja dat oversteken en die krukjes!! En straten volmet of lampionnen of schoenen etc.
    Herinneringen komen via jullie verslag wer terug. Leuk!