Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Mai Chau

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

26 December 2016 | Vietnam, Mai Chầu

Nog een kleine aanvulling op zondag (gisteren). Iedereen nog een gezellige Kerst toegewenst. In Hanoi gaat het leven tijdens de Kerst gewoon door, zelfs de bouwvakkers staan zonder bril te lassen aan de openbare weg. Voor Ad als pleitbezorger voor goede arbeidsomstandigheden wel even een "dingetje". In een buitenwijk hebben we de ambassadeurs pagode bezocht. Serene rust in de drukke stad, heel bijzonder. Om 17:00 uur naar het water poppentheater voor een voorstelling, even de Vietnamese cultuur gesnoven. Aan het Hoa Kiem meer, waar het inmiddels avond geworden is, hebben we voor miljoenen Vietnamese dongen lekker gegeten. Marise, helaas jouw Prince niet gevonden.

Maandag 26 december 2016
Om 6.00 uur de wekker en om 7.00 uur staan we klaar voor de shuttle bus, maar het bussie kwam wat later. Don't worry!! Om 8.00 uur met de bus door de stad, die al volop in beweging is. Een wonder dat we nog geen aanrijdingen gezien hebben. Alle verkeersdeelnemers doen hun ding en alles beweegt en vloeit langs elkaar heen. Het werkt regelmatig op de lachspieren. Na 1,5 uur rijden we meer in de buitengebieden, langs kleine dorpen. Dan komen we na 5 uur in de vallei rond Mai Chau, een oase van rust. Al snel kwamen de koeien langs het huisje, en op de foto.
Een uitgebreide lunch wordt verwerkt met een rondwandeling in het zonnige dal van Mai Chau. We lopen langs rijstvelden en huisjes langs de weg waar van alles wordt aangeboden. Na een licht diner liggen we uitgepoept op bed. Gaat niet laat worden. Hopelijk morgen weer wat jetlag weggewerkt. We gaan fietsen. Hoe en wat lees je morgen.