2e dag Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu 2e dag Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

2e dag Mai Chau

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

27 December 2016 | Vietnam, Mai Chầu

26 dec 22.00uur in bed en weer wakker op 27 dec 8:30u. Te lang geslapen. Zal wel nodig zijn geweest. Breakfast is tot 9:00u dus snel eten. Fietsrit door het dal van Mai Chau.Fietsen zijn 'maatje Anja', dus Ad zit met knieeen boven het stuur. Heel veel decadente Vietnamese studenten in het dorp Lac Ba, waar het traditionele handwerk verricht wordt. Oud en nieuw Vietnam bij elkaar. De een is jong en loopt met een i-phone en canon camera de ander is de oude en hakt bamboo stokjes. Vreemd contrast. We fietsen door de omgeving en het stadje Mai Chau. Ook hier het leven op straat. Er wordt gewerkt en koopwaar aangeboden. Vlees, zelfs complete varkenskoppen, te koop langs de weg. Bij het kopen van water worden we afgelegd. Is nog onschuldig, maar wel een les. Eerst duidelijk de prijs afspreken en bevestigen, dan pas kopen. Fietsen door kleine dorpjes waar vooral de Vietnamese Thai in paalwoningen wonen.
Blijft heel vreemd: goed verzorgde mensen die in basic houten huizen wonen met een satelietontvanger aan de muur (foto).
Eventjes in onze bungalow opgefrist en dan weer aan de wandel. We nemen een pad door een bamboe bos en komen langs een baksteen fabriek waar nog op barbaarse wijze wordt gewerkt. De bamboebomen kreunen wat af, je denkt dat er een breekt of dat er een regenbui is losgebarsten. Daarna weer langs dorpjes waar sjaals en prullaria worden aangeboden. Na een biertje schuiven we aan voor het avondeten met een gemengd gezelschap, waar de Amerikanen de boventoon voeren. Weer een dag vol bijzondere indrukken, Prachtig!

• 27 December 2016 - 15:04

Harriet:

2 dagen onderweg en al zoveel gezien, gesnoven en geproefd. GEWELDIG!!!!