Ninh Binh \ Tam Coc (za 31dec) - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Ninh Binh \ Tam Coc (za 31dec) - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Ninh Binh \ Tam Coc (za 31dec)

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

31 December 2016 | Vietnam, Ninh Bình

Vanmorgen eerst de nachtbus naar Hue en een volgend hotel geboekt. Lijkt gelukt te zijn. Daarna op gehuurde fietsen de stad uit en naar het karstgebergte van Tam Coc (ong. 8km). Duurt wel even voor je de hectiek uit bent, maar dat wordt beloond. Langs smalle paden, net buiten het toeristische centrum, en kleine dorpjes met -toch wel- arme mensen die een bestaan zoeken, zien we schitterende landschappen. Alsof je in een schilderij fietst. We komen bij een Pagode (tempel) die tegen een berg aan gebouwd is, de Bich Dong Pagode. We bezoeken de 3 tempels (boven elkaar). Daarna weer verder tussen de rijstvelden en de meertjes met witte eenden (slachteenden). Overal bedrijvigheid en hard werkende mensen. Weinig van te merken dat het jaar ten einde loopt. Na een biertje Bai Hanoi de stad en het hotel weer in. Om terug in de stad te komen moeten we over een groot kruispunt linksaf slaan en ..we did it. We hebben inmidddels al aardig door hoe we ongeschonden door het verkeer komen. We gaan (te veel) eten bij de buren en de stad in. Overigens eten we tegenwoordig onze noodels volledig met stokjes! In de stad vinden we een plein waar wordt opgetreden voor een publiek dat vooral op scootertjes zit. Op een groot scherm wordt Happy new year gewenst. Dat is het wel, verder merk je niets van de komende jaarwisseling. Vietnamezen vieren pas 28 januari nieuwjaar (Tet). Met een fles vietnamese wijn luiden we wel met z'n tweeen het oude jaar uit en nieuwe jaar in. Voor twaalven, want morgen er weer vroeg uit voor een guided tour. Aan allen de beste wensen voor 2017.

• 31 December 2016 - 18:23

Koen:

Bij jullie is het inmiddels 2017. Maar zo te lezen wordt daar op dit moment weinig aandacht aan besteed. Hier gaat het al redelijk los. Lijkt ons een super mooie fietstocht die jullie hebben gedaan. Meer fotos als jullie terug zijn please!

• 31 December 2016 - 20:49

Toni:

Goed 2017 A&A. Leuke om jullie te volgen.

• 01 Januari 2017 - 02:41

Angela:

Een heel mooi 2017, A&A. Voorlopig nog even in dat mooie Vietnam. Dus zomaar een mooie start van 't nieuwe jaar. Dat dit maar tekenend mag zijn voor de rest van 2017!
    Groetjes, Angela.

• 01 Januari 2017 - 13:41

Harriet:

Jullie hebben een SUPER SUPER SUPER mooie start van 2017 ( al doen ze er daar dan wel niet zoveel aan). Een heel fijn 2017 gewenst door ons .

• 01 Januari 2017 - 23:04

Peter:

Een prachtige nieuwjaarsviering zo samen. De allerbeste wensen.
    Gr. Peter