Hoi An dag 2 (7 januari) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu Hoi An dag 2 (7 januari) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anja en Ad - WaarBenJij.nu

Hoi An dag 2 (7 januari)

Door: Ad & Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja en Ad

07 Januari 2017 | Vietnam, Hoi An

Nog even terugkomen op onze fietstocht door het tempeldorp bij Thuang An. Terugzoekend in de lonely planet naar deze bezienswaardigheid troffen we natuurlijk een stukje tekst "Off the beaten track". Ja Koen, Jet en Daan ( en anderen) zoals jullie off piste skieen, zo gaan die ouwelui "off the beaten track". Voor wie geinteresseerd is zie foto met tekst.
Vanmorgen wat langer getut. Het is half twaalf als we wegfietsen met de route in onze hand. In het begin altijd een paar verkeerde straatjes in, maar na zo'n km volgens we feilloos de aanwijzingen. Weer het leuke achterland in langs rijstvelden, visvijvers, tempels, groente tuinen (vegetable village, beetje klein Westland) en vooral bezige Vietnamezen. Drinken onze eerste ice coffee op plastic krukjes. Komen langs vele mandarijnenboompjes in pot; Ad vraagt of de kleine vrucht gegeten wordt. Natuurlijk mogen we proeven; vreselijk zuur. Mevrouw krimpt bij het zien van onze gezichten ook in elkaar. Na drie uurtjes hebben we de rit volbracht en slaan we af richting strand. Tis even lekker warm op "An beach"; onze eerste strand(mid)dag van het jaar (26 graden). Terug in hotel worden we opgewacht met een smoothie, en nemen we bier mee naar het balkon. Even een cooling down en klaarmaken voor het diner. Onder het biertje zien we vanaf ons balkom weer van alles voorbijkomen, wasmchine op brommer, vrouw op fiets met lading tot op de grond enz. Trouwens ook weer mensen gezien die we al eerder tegengekomen zijn. Is Vietnam dan toch klein?

• 08 Januari 2017 - 16:55

Koen:

Doerakken! Leuk verslag weer!